Olen kuullut, että jotkut pitävät koirilleen näyttelyharjoituksia. Kierretään ympyrää ja seisotaan maassa ja jopa pöydällä. Katsotaan hampaita ja tunnustellaan. Meillä oli tänään hieman erilaiset näyttelyharjoitukset...

Ostin viime kesänä 1st Choice-näyttelyteltan. Sen piti olla helppokäyttöinen ja jopa yksin pystytettävissä. Kaikkea muuta, sanon minä! Kyllä sen saa hyvin pystyyn, kun on tilaa sen kymmenen neliötä, mitä näyttelypaikalla harvemmin on. Siis jos ei mene jo kukonlaulun aikaan paikalle samaan aikaan kuin järjestäjät. Kyllä pystytys on onnistunut kavereiden kanssa ihan hyvin muutamaankin otteeseen. Minulla on mahdollisesti kuitenkin kesällä yksi näyttely, johon menen yksin. Ja teltta olisi hyvä olla myös silloin mukana sateen tai paisteen suojaksi.

Olen miettinyt mielessäni tapaa, jolla onnistuisin teltan yksin kasaamaan. Nyt oli sitten tarkoitus kokeilla tätä käytännössä. Viri ja lapset lähtivät mukaan takapihalle yleisöksi ja minä aloin pystytyspuuhiin. Telttakangas ensin kulmista maahan kiinni, se onnistui hyvin! Sitten keppien kasaus ja yhdistäminen kankaaseen. Aluksi sekin onnistui ihan hyvin. Teltassa on kuitenkin lopulta 2 noin 5n metrin pituista keppiä, jotka sitten kiristyvät kaareksi teltan ylle. Niiden kanssa en pärjännyt yksin, vaan Viri joutui tulemaan avuksi. Ei minun visioni sitten ihan toiminut käytännössä.

Pienellä avustuksella sain sitten kuitenkin teltan kasaan. Lapset olivat teltasta innoissaan ja aamupäiväleikit leikittiinkin teltan sisällä ja ympärillä. Pientä sateen uhkaa oli ilmassa, joten kasasimme sitten teltan varastoon odottamaan kesää ja näyttelyreissuja. Tulee ainakin kanssaihmisillä olemaan hauskaa, kun seuraavat minun teltanpystyttämispuuhia.. Väkisin pistää itseänikin hymyilyttämään..tulee nimittäin mieleen eräs näyttelymatka Karin ja Siskon kanssa, kun seurasimme yhden pariskunnan teltan pystyttämistä...